Fox i Newsmax rebutgen les seves pròpies reclamacions a les eleccions

Imatge mitjançant la captura de pantalla de Fox News

Aquest article es torna a publicar aquí amb permís de The Associated Press . Aquest contingut es comparteix aquí perquè el tema pot interessar als lectors de Snopes, però no representa l'obra dels verificadors de dades o dels editors de Snopes.



NOVA YORK (AP) - Dues companyies de tecnologia electoral amb noms falsos en les acusacions falses del president Donald Trump de frau generalitzat de votants a les eleccions presidencials es refonen, cosa que ha provocat declaracions públiques inusuals de Fox News i Newsmax.

Lily of at & t comercial

Les declaracions, durant el cap de setmana i el dilluns, van arribar després que les empreses Smartmatic i Dominion van plantejar la possibilitat de dur a terme accions legals per informar del que van dir que era informació falsa sobre elles.

Es va fer referència a les dues empreses en el suggeriment de la campanya que el recompte de vots en els estats basculants es manipulés en avantatge del president electe Joe Biden. Les empreses neguen diverses declaracions fetes al respecte, i no hi ha proves que cap sistema de votació hagi canviat o suprimit els vots a les eleccions del 2020.



Durant el cap de setmana es va emetre un segment gravat de gairebé dos minuts en un programa de Fox Business Network organitzat per programes de Lou Dobbs i Fox News Channel amb Maria Bartiromo i Jeanine Pirro.

Això va ocórrer dies després que Smartmatic enviés una carta amenaçant accions legals a Fox i a dues xarxes més populars entre els partidaris de Trump, Newsmax i One America News Network.

Els segments de Fox de dos minuts es van emetre en forma de sessió de preguntes i respostes entre una veu fora de pantalla i Eddie Perez, un expert en tecnologia de votació de l’Institut Tecnològic Electoral de Font Oberta (Open Source Election Technology Institute).



'No he vist cap evidència que el programari Smartmatic s'utilitzés per eliminar, canviar o alterar res relacionat amb les tabulacions de vots', va dir Pérez.

La companyia diu que la seva única feina que va implicar les eleccions dels Estats Units del 2020 va arribar a Los Angeles. L'advocat de Trump, Rudolph Giuliani, ha afirmat falsament que Smartmatic va ser fundada a Veneçuela per l'ex dictador Hugo Chávez amb l'objectiu de fixar eleccions. Smartmatic es va iniciar a Florida el 2000. El seu fundador és veneçolà, però la companyia va dir que Chávez mai no va participar, i el seu darrer treball a Veneçuela es va produir el 2017 quan el seu programari va trobar que el govern havia informat de números de participació falsos.

Després que el segment es va emetre diumenge al programa de Bartiromo, va dir: 'Així que és on ens trobem ara mateix. Seguirem investigant '.

Pérez també va dir que no hi havia una relació comercial aparent entre Smartmatic i els advocats de Dominion Trump han afirmat sense proves que el sistema de recompte de vots de Dominion utilitzat en alguns llocs de les eleccions dels Estats Units hagués utilitzat el programari de Smartmatic.

Preguntat dilluns sobre els segments, l'advocat de Smartmatic, J. Erik Connolly, va dir que la companyia 'no pot fer comentaris sobre la recent emissió de Fox News a causa d'un possible litigi'.

La xarxa no va comentar més enllà dels segments en antena emesos el cap de setmana.

Una declaració emesa dilluns pels ancoratges de Newsmax, i també impresa al lloc web de la companyia, era molt més àmplia i concernia tant a Smartmatic com a Dominion.

En el comunicat, Newsmax va dir que hi havia 'diversos fets que els nostres espectadors i lectors haurien de tenir en compte', entre ells la manca d'una relació comercial entre les dues empreses o que Dominion tenia alguna relació de propietat amb George Soros, la presidenta de la cambra, Nancy Pelosi, i altres.

'No s'han ofert proves que Dominion o Smartmatic utilitzen programari o programari reprogramat que manipulés els vots a les eleccions del 2020', va dir Newsmax.

El portaveu de la companyia, Anthony Rizzo, va dir que Newsmax no havia fet mai cap reclamació d’inadequació, però que altres havien aparegut a la xarxa per plantejar preguntes sobre Smartmatic.

'Com qualsevol mitjà de comunicació important, oferim un fòrum de debat i preocupació pública', va dir.

No hi va haver resposta immediata a la sol·licitud de comentaris de l'OANN.

Dominion no s'ha dirigit específicament a cap organització de notícies. En lloc d’això, la setmana passada els seus advocats van enviar una carta a Sidney Powell per demanar al partidari de Trump que retirés diverses de les acusacions “salvatges i temeràries” que ha formulat sobre ells. La companyia va dir que alguns dels seus empleats han estat assetjats, assetjats i han rebut amenaces de mort.

Powell, un advocat d’apel·lació de Texas, va formar part de l’equip legal del president immediatament després de les eleccions, però va ser desautoritzat després d’acusar un esquema de manipulació de màquines de votació.

En la seva carta a Powell, els advocats del Dominion, Thomas Clare i Megan Meier, van dir que la companyia no tenia cap vincle “amb el govern xinès, el govern veneçolà, Hugo Chavez, (polític britànic) Malloch Brown, George Soros, Bigfoot o el monstre del Llac Ness. ”

Powell no va retornar immediatament cap sol·licitud de comentaris.

Clare va dir que el focus immediat de Dominion es centra en Powell pel que ha estat dient sobre la companyia.

'Seguirem endavant, segur que mirarem de prop els altres que han participat directament en la campanya difamatòria, així com els que han proporcionat imprudentment una plataforma per a aquestes denúncies desacreditades', va dir.

treball contra xutades a les pilotes